Filtry kabinowe

Porady Endmar » Filtry kabinowe

Filtr kabinowy zwany też filtrem przeciwpyłkowym, występuje najczęściej w samochodach wyposażonych w klimatyzację. Chroni on kabinę auta przed szkodliwymi substancjami dostającymi się do wentylacji, takimi jak: kurz, sadza czy pleśń, ale też usuwa nieprzyjemne zapachy.

Filtr przeciwpyłkowy nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, dlatego jest często lekceważony przez kierowców. Jednak przez zanieczyszczony filtr kabinowy dostają się do kokpitu brzydkie zapachy. Brud może też powodować nadmierne parowanie przedniej szyb, a także słabszą pracę dmuchawy. Czysty filtr kabinowy zmniejsza ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych, na które coraz częściej cierpią kierowcy, spędzający dużo czasu za kierownicą. Zadaniem filtra przeciwpyłkowego jest wiec przede wszystkim oczyszczanie powietrza docierającego do wnętrza pojazdu.

WYMIANA

W przypadku aut użytkowanych w normalnych warunkach filtry kabinowe powinno się wymieniać przynajmniej raz w roku i nie rzadziej niż co 15 tys. km. W samochodach, które choćby raz na jakiś czas jeżdżą po drogach gruntowych lub w okolicach, gdzie zapylenie powietrza jest większe (na przykład na  Śląsku) - interwał wymiany filtra warto skrócić nawet o połowę.

Z WĘGLEM AKTYWNYM CZY BEZ?

Filtr z aktywnym węglem nie różni się wielkością od standardowego filtra, jednak jego działanie jest dużo większe. Dzięki zastosowaniu węgla aktywnego, szkodliwe gazy są zatrzymywane takie jak ozon. Warto zainwestować w taki filtr, gdyż dba on dodatkowo o nasze samopoczucie w samochodzie. Różnica w cenie między filtrem standardowym, a węglem aktywnym jest niewielka, więc warto zainwestować kilka złotych więcej w trosce o własne zdrowie.

Loga partnerów